روانشناسی محصول

طراحی تجربه کاربری، یعنی درک مردم و درک چیزهایی که آنها را اذیت میکند. به کمک روانشناسی، میتوانیم با درک بهتر احساسات، رفتارها و انگیزه های انسانی، ارزش بیشتری را برای محصولات طراحی شده ایجاد کنید

وقتی که فردی در حین تلاش برای انجام کاری با مشکل مواجه میشود و یا به اهدافش در حل مسئله جاری نمیرسد، یک جای کار ایراد دارد. ما معمولاً تلاش میکنیم تا مشکلات کاربران را با این ذهنیت حل کنیم: برای کاری که میخواهند انجام دهند، بهترین روش کدام است؟ چیزی که خیلی کمتر به آن فکر میکنیم این است که هدفشان از انجام این کار چیست. با کمک علم روانشناسی، میتوان به سادگی این مسئله را موشکافی کرد


  • بخش اول پیشینه‌ی تصمیم‌گیری در اقتصاد و نظریه‌ی مطلوبیت

    • پیشینه‌ی تصمیم‌گیری در اقتصاد و نظریه‌ی مطلوبیت (32 دقیقه)
  • بخش دوم 8 درس علوم رفتاری برای یک طراح رفتار

    • نظریه‌ی چشم‌انداز (24 دقیقه)
    • معادل سازی تلاش (18 دقیقه)
    • ترجیحات و زمان ( 11 دقیقه)
    • ترجیحات اجتماعی ( 15 دقیقه)
    • حافظه (7دقیقه)
    • انگیزش و محرک (6 دقیقه)
    • تمایل به حفظ وضع موجود (14 دقیقه)
    • فاکتورهای به ظاهر نامرتبط (25 دقیقه)
  • بخش سوم راهکارهای تغییر رفتار و تلنگر

    • راهکارهای تغییر رفتار (38 دقیقه)
    • مطالعات موردی و نمونه‌های واقعی (21 دقیقه)
    • (15 دقیقه) COM-B فریم ورک
  • بخش چهارم روش‌های آزمایشگاهی

    • مقدمه‌ای بر طراحی آزمایش (22 دقیقه)
    • آزمون فرضیه و روش‌های نمونه‌گیری (20 دقیقه)
    • روش‌های ارزیابی اثرگذاری راهکارهای تغییر رفتار (10 دقیقه)
  • بخش پنجم ملاحظات اخلاقی تغییر رفتار

    • ملاحظات اخلاقی تغییر رفتار (22 دقیقه)